Tájékoztató civil és egyéb cégeknek nem minősülő szervezetek elektronikus ügyintézési lehetőségeiről

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, érdekében a civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezetek nyilvántartási eljárásaiban elsősorban az elektronikus ügyintézés ajánlott az alábbiak szerint.

A bíróság a civil nyilvántartási ügyszakban is, a beadványokat elsődlegesen elektronikusan, ÁNYK űrlapok használatával tudja fogadni.

Amennyiben nem az elektronikus utat használja a beadványa benyújtásához (postai út, gyűjtőláda) – az OBH-nak címzett papíralapú iraton jól látható kiemeléssel kell feltüntetni az ügy tárgyát és a sürgősségét.

A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezetek űrlapjai az alábbi linken találhatóak.

Iratmásolat, kivonat kérés PK-144 űrlapon, elektronikusan igényelhető. Amennyiben ez illetékfizetési kötelezettséggel jár, az illetéket az adott törvényszék Magyar Államkincstárnál vezetett illeték-bevételi számlájára történő átutalással kell teljesíteni.

Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni az eljáró bíróság - 1/2002.(I.17.) IM rendelet 1. sz. mellékletében foglalt - jelzőszámát, az eljárási illetékfizetésre kötelezett fél nevét, a beadvány bírósági lajstromszámát, melyet a  lajstromozási igazolással kapja meg a benyújtó.  

Az illeték fizetésről szóló igazolást az ÁNYK űrlapokhoz, egyéb mellékletként lehet  csatolni.

A 35.SZ/2020. (III.15.) OBHE határozat 7.-8. pontjára figyelemmel az ügyfélfogadás szünetel.

A  civil beszámolókat elektronikus úton (Ügyfélkapu,    Cégkapu) szíveskedjenek megküldeni az OBH részére. Az  elektronikus úton megküldött beszámolók 1 munkanapon belül feldolgozásra kerülnek. További tájékoztató az alábbi  linken találóható.

Az OBH a bíróságok központi honlapján folyamatos tájékoztatást ad a rendkívüli ítélkezési szünetben követendő ügyintézésről.

 

forrás: birosag.hu